حفاظت از امنیت کودکان با قفل کودک در قفل دیجیتال


در عصر امروزی اکثر والدین شاغل هستند و کودکان بیشتر زمان خود را باید تنها در خانه سپری کنند. بعضی از پدر و مادرها کودکان خود را به مهدهای کودک می‌برند؛ اما تعداد زیادی از کودکان نیز باید ساعت‌ها در منزل تنها باشند.

در ساعت‌های طولانی که فرزندان شما در خانه هستند، ممکن است برخی از سودجویان از خامی کودک استفاده کرده و سعی کنند با ترفندی وارد خانه شوند.

قفل دیجیتال جدیدترین فناوری بوده که برای حل این معضل به بازار آمده است. هوشمندسازی منزل مسکونی علاوه‌بر ظاهر لوکسی که به خانه می‌دهد، می‌تواند تا حد زیادی امنیت ساکنین را نیز بالا ببرد.

در همین رابطه مقاله‌ای برای شما تدوین کرده‌ایم که طی آن به‌طور کامل قفل هوشمند را شرح خواهیم داد.

تاثیر قفل دیجیتال بر حفاظت از امنیت کودکان

دنیای دیجیتال امروزه به همان میزان که بستر امنی را برای استفاده‌کنندگان فراهم کرده، گاهی خطرناک است. اولین فکری که پس از شنیدن نام قفل دیجیتال به ذهن والدین نگران می‌رسد، امکان هک‌شدن این قفل‌هاست.

تکنولوژی پیشرفته و امروزی قفل‌های ضدهک و ضدشوک‌بودن آن‌ها به‌شمار می‌رود که خیال همگان را از بابت هک راحت می‌کند. هر وسیله دیجیتالی که وارد بازار می‌شود، الگوریتم مخصوص به خود را دارد و برای شناخت و شکستن این الگوریتم، هکر باید ساعت‌ها زمان و هزینه صرف کند.

الگوریتم قفل هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که کاملا ضدسرقت است و سارقین با هیچ روشی نمی‌توانند این الگوریتم را بشکنند. به گونه‌ای که هکر برای هک این الگوریتم که ضدهک است، باید پیشرفته‌ترین سیستم‌ها و قیمتی‌ترین نرم‌افزارها را داشته باشد.

قفل دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

فلسفه قفل دیجیتال اینگونه است که صاحبین خانه را قادر به کنترل هوشمند درب منزل می‌سازد. هنگام نصب قفل هوشمند، برنامه اصلی روی گوشی هوشمند ساکنین خانه نصب می‌شود و پس از آن بقیه افراد خانه به‌عنوان کاربر در زیرمجموعه یک کاربر اصلی قرار می‌گیرند.

فردی که کاربر اصلی انتخاب می‌شود، یک‌سری اختیارات در گوشی خود دارد که با آن‌ها می‌تواند دیگر کاربران را به‌گونه‌ای کنترل کند. مثلا کاربر اصلی با چند کلیک ساده ورود و خروج دیگر کاربرها را می‌بیند و در صورت نیاز برخی را از ورود به خانه منع می‌کند. دامنه اختیارات کاربر اصلی تنها به همین موارد محدود نمی‌شود و او حتی قادر است با نصب امتیاز چشمی دیجیتال ، هنگام زنگ‌خوردن درب نوتیفیکیشن دریافت کند و فردی که پشت درب است را ببیند.

داشتن چشمی هوشمند بسیار خوشایند والدینی است که کودکان تنها در خانه دارند. این چشمی‌ها علاوه‌بر اینکه روی صفحه گوشی کاربران اعلام می‌شوند، روی مانیتور داخل خانه نیز تصویر فرد پشت در را نمایان می‌کنند. کودکانی که قدشان به چشمی درب نمی‌رسد، با نصب چشمی  دیجیتال درب و قفل هوشمند به‌راحتی می‌توانند متوجه هویت شخصی شوند که زنگ را به صدا درآورده است.

چه چیزی قفل دیجیتال را نسبت به همتایانش برتر می‌کند؟

اغلب قفل‌های موجود در بازار دارای سرورهای خارجی بوده و بیشتر این سرورها فیلتر هستند. به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی که روی ایران وضع شده است، سرورهای خارجی اغلب با مشکل مواجه هستند و با وجود عالی‌بودن کیفیت قفل‌های دیجیتال موجود در بازار، استفاده از آن‌ها تقریبا غیرممکن می‌شود.

شرکت ما تنها قفل‌هایی را وارد می‌کند که استفاده از سرورهایشان بلامانع باشد. قفل هوشمند کره‌ای و اتریشی بهترین کیفیت را دارد و به همین نسبت تقاضای فوق‌العاده‌ای را نیز در بازار نشان داده است.

قفل‌های هوشمند کره‌ای بهترین طراحی را دارند و با روش‌های مختلفی که در ادامه توضیح خواهیم داد، قابلیت باز‌شدن را دارند. قفل باید از همه نظر قابل اطمینان باشد و هنگامی که کودک تنها در خانه می‌ماند، خیال همگان از بابت آن راحت باشد.

هنگامی که اتریشی‌ها نیز در این عرصه قدم برداشتند، چندین درجه به استاندارد جهانی قفل‌های هوشمند اضافه شد. ما همیشه سعی دارد بهترین برند‌ها را با کیفیت غیرقابل مقایسه وارد ایران کند؛ پس اگر کودک تنها در خانه دارید و نگران امنیت او هستید، لازم است که نگاهی هرچند کوتاه به این قفل‌ها بیندازید.

بدیهی بوده که این هزینه برای به نتیجه نرسیدن هک غیرمنطقی است. با این حال دیگر لازم نیست نگران این باشید که کودکان شما با هک‌شدن قفل‌ به سرقت برسند.

انواع قفل هوشمند

قفل دیجیتال می‌تواند با روش‌های بیومتریک یا روش‌های دیگر باز شود. در روش سنتی که درب‌ها باز می‌شد، باید همیشه به کلید توجه می‌داشتید؛ اگر کلید گم می‌شد، باید به کلیدساز مراجعه می‌کردید. اما با روش‌های هوشمند و نوین دیگر نیازی به گشتن کلید ندارید.

در ادامه این پاراگراف می‌خواهیم چندین مورد از انواع قفل‌های دیجیتال را به شما معرفی کنیم و اجازه دهیم که خودتان بهترین گزینه را برای امنیت فرزند دلبندتان انتخاب کنید:

قفل هوشمند بیومتریک

این قفل به گونه‌ای طراحی شده است که مشخصات بیولوژیک بدن شما را در حافظه خود ضبط کرده و برای بازکردن قفل از آن استفاده می‌کند. شما می‌توانید با شناساندن اثر انگشت خود یا صدا و حتی عنبیه چشمتان، هر موقع که اختیار کنید درب را باز کنید.

میان تمام روش‌های بیومتریکی که قفل هوشمند ارائه می‌کند، اثر انگشت بهترین و بی‌دردسر‌ترین آن‌هاست. تقریبا خطایی نمی‌دهد و مانند دیگر روش‌ها قیمت بالایی ندارد.

قفل هوشمند عنبیه ساختاری بسیار پیچیده و به همین منوال قیمتی بالا دارد. دلیل این امر این است که برای طراحی قفل عنبیه باید ساعت‌ها زمان گذاشته شود پس بدیهی است که تنها مکان‌های فوق امنیتی از آن استفاده می‌کنند.

قفل‌های کارتی

این نوع نیز برای کودکان شما مناسب هستند. مانند کارت‌های اعتباری که همیشه در کیف پول شما جای دارند، کارت‌های قفل دیجیتال هم هستند که با ظرافتی که دارند در کیف کودکان گم نخواهند شد و هنگامی که به خانه برمی‌گردند به آسانی قفل را برایشان باز می‌کنند.

از دیگر مزیت کارت‌های قفل نیز برای مهمانان خلاصه می‌شود. هنگامی که مهمان دارید و به هر دلیلی نمی‌خواهید رمز درب را به او بدهید یا اثرانگشت وی را ثبت کنید، یکی از کارت‌های مهمان را موقتا به او می‌دهید تا طی مدتی که در منزل شما اقامت دارد، بتواند به‌راحتی رفت و آمد کند.

قفل‌های لمسی رمزدار

این مدل نیز این روزها شایع است. این مدل‌ها ساده‌ترین قفل میان قفل‌های هوشمند بوده و به آسانی قابل استفاده هستند. مانند گوشی‌های همراه کافی است که رمز عددی ۴ رقمی به این درب‌ها بدهید و از همان عدد برای بازکردن قفل استفاده کنید.

خوبی دیگر این قفل دیجیتال قابلیت سایلنت‌شدن آن است. معمولا با واردکردن دکمه ستاره قبل از زدن رمز، درب در حالت سکوت قرار می‌گیرد و هنگامی که رمز را می‌زنید، ساکنین متوجه صدای آن نخواهند شد. این قابلیت برای زمانی مناسب است که دیروقت به خانه می‌آیید و نمی‌خواهید صدای کلیک اعداد اعضای خانه را بیدار کند.

نتیجه‌گیری

این مقاله درمورد قفل هوشمند و اهمیت آن در حفاظت از امنیت کودکان بود. همگی می‌دانیم که با شاغل‌شدن والدین، کودکان تا چه میزانی می‌توانند در خانه تنها باشند. مهدکودک‌ها و پرستاران کودک همگی یاور این تنهایی هستند؛ اما آن‌ها نیز به نوبه خود مشکلاتی دارند.

پدر و مادرهای امروزی دیگر لازم نیست نگران امنیت کودکان دلبندشان در منزل باشند. قفل‌های دیجیتال، ورودی پر سروصدایی به بازار داشته و به همان میزان نیز رضایت مشتریان را به‌دست آورده‌اند.

در متن فوق به معرفی قفل هوشمند پرداختیم و گفتیم که برنامه‌نویسان ماهر این قفل‌ها چگونه خاصیت ضدهک و ضدسرقت را روی این قفل‌ها نصب کرده‌اند. در ادامه نیز سری زدیم به امکاناتی که کاربر اصلی قفل هوشمند می‌تواند داشته باشد و از امکان نصب نرم‌افزار آن روی گوشی‌های هوشمند خبر دادیم.

چشمی درب دیجیتال را معرفی کرده و ارتباط آن را با امنیت کودک شرح دادیم. در پایان نیز نگاهی کلی به انواع قفل هوشمند موجود در بازار انداختیم و بهترین نوع آن را به شما پیشنهاد دادیم. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید در ساعات اداری با شماره‌های درج‌شده در سایت به کارشناسان وصل شوید.


جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *